lørdag 6. mars 2010

For meg skinner solen alltid i Ulsteinvik.



Fant diss to nydelige nattbordslampene fra 50-tallet forrige sommer.
Vi ferierte hos min kjempe koselige tante på sunmøre, Det regnet hele tiden (det gjør jo som
regel det på vestlandet) Så det ble begrenset med ute aktiviteter
og vi begynnte å bli litt rastløse.Tante foreslo en tur til nærmeste tett sted.
Ulsteinvik. Og vi løp til bussen i mellom to regnbyger.
Da vi gikk av bussen i Ulsteinvik var det som å komme til et annet land.
Himmelen var blå blå blå og sola skinnte.
Jakkene ble kastet og iskrem ble kjøpt. Super tante vet jo hva jeg liker,
så hun tok oss med til en liten brukt forettning. Der fant jeg disse to med en gang.
Hjerte mitt hoppet nok over noen slag. For jeg er med lamper sånn som noen jenter er med sko.
De kostet utrolige 20 kr stk. 
 Og han som sto bak disken sjekket at de var i orden, da han var pensjonert eletriker.
Snakk om service og varp. Så når jeg ser for meg Ulsteivik. Skinner sola alltid der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.