lørdag 29. mai 2010

Grønt er skjønnt.



Dette bilde har jeg vist før, men et vakkert bilde kan ikke bli brukt for ofte.
Det er av vår lille prinsesse i mormors brudekjole fra1961.
Bilde minner meg om en dukke som en eldre kusine av meg fikk av en onkel,
som seilte ute på 50 og 60-tallet. Den var kjempe stor med en drøm av en kjole,
som hadde masse vis av underskjørt i pastell farget tyll.
Akk, som jeg beundret den dukken, men vi fikk ikke lov til å leke med den.
Tanten min hadde satt den til pynt i en egen god stol i bestestua.
Men jeg snek meg bort og tittet nærmere på vidunderet når muligheten bød seg.






Dette er ukas Fretex varp. Jeg er ikke så bortskjemt med å finne noe der,
men det hender og da føles det som å vinne i lotto.
Lampen hadde ikke skjerm så den er kjøpt på IKEA.
Lampefoten er egentlig litt skumlet (som lille mor ville ha sagt),
så den har jeg satt på pianoet, som inspirasjon til litt dramatikk i musikken.
Dessert-tallerken i pressa glass minnet meg om bilde til høyre.
Det er et sett på 10 dessert-tallerkener og 10 kuvert askebeger (100 kr.)
I disse anti røyke tider blir nok askebegerene bruk til noe mer dekorativt.

2 kommentarer:

  1. Så kjekt at det nå går an å legge inn kommentarer hos deg:-)

    Virkelig en drøm av en kjole det der! Helt nydelig! Kunne godt tenkt meg en sånn selv:-) Kjekt å ta vare på slike gamle skatter.

    Fine Fretexfunn! Var en tur innom Fretex på Lagunen i dag, og endelig dukket det opp en lekekomfyr. Har sett etter komfyr til barnerommet leeenge, og i dag fant jeg den altså:-) Gjett om jeg var strålende fornøyd!

    Klem

    SvarSlett
  2. Min mor har en sånn dukke også, fra en sjømannsonkel kjøpt ute i verden et sted, og samme her, fikk aldri lov til å leke med den! Godt det er flere i samme båt ;) *♥*

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.