tirsdag 1. mars 2011

Rune Johansen.




Dette er  fotografier av kunstner Rune Johansen.
Jeg oppdaget han for første gang på Høstutstillingen i 1990
og siden har han vært en av mine yndlings kunstnere.
 Han har gitt ut seks bøker:
Hiv mannskjiten, Så lenge det vara, I Hemsedal,
Da æ var i Amerika, Norske sjøfolk og Glade jul.
Jeg har de alle sammen og når jeg sitter å blar i dem,
er det for meg som å sitte å se i et familie album jeg skulle ønske jeg hadde.
Jeg kan kjenne kaffelukten og stemningen av huset til mine besteforeldre, onkler og tanter.
Bardoms minner.
Jeg blir i godt humør bare jeg tenker på de fine websidene hans.
Hvor fotografiene hans blir akompanjert med livlig trekkspill musikk.
http://www.runejohansen.com/

Ta dere en tur og dagen blir garantert rikere :o)

9 kommentarer:

  1. Fant bloggen din i dag.. den er helt nydelig og inspirerende! :D
    Du er kjempeflink, skal bli følger nå og gleder meg til å lese mer :)
    Hilsen Katrine :)

    SvarSlett
  2. Stilige bilder - skjønner godt du har sansen for han!

    Tusen takk for koselig hilsen og nominasjon som beste håndarbeidsblogg! Utrolig overraskende og kjekt, snille du!

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei og tusen takk for hygglig kommentar på bloggen min! Har ikke vært innom deg tidligere, men her var det jo masse inspirerende :)
    Kjempesøte dyr du hekler forresten, og veldig fine bilder av Rune Johansen!

    Elisabeth :)

    SvarSlett
  4. Herlige bilder!
    Sensory overload på norsk husmannskitsch ;)
    Likte spesielt godt Gutterom bildene inkl. "guttene".

    Kjekt du likte musikkvideoene,
    minner meg om at det snart er på tide å lage en vår-liste på Spotify.

    Ha en fin-fin dag!

    SvarSlett
  5. Hej Malu

    Tak for tippet - jeg er ikke overrasket over, at det kommer fra dig ;-) Sikke nogle skæve og stille fotos. Jeg blev helt afslappet af at kigge dem igennem.

    Kh Rikke

    SvarSlett
  6. Ja det er speseielle stemninger i bildene hans. Glade jul kjøpte jeg til mamma til jul, akkurat midt i blinken for en maksimalist ;)
    Ha en finfin helg!

    SvarSlett
  7. Herlige bilder! Skal absolutt sjekke ut denne mannen.

    SvarSlett
  8. Digger Rune Johansen- har flere av bøkene hans, og fikk fine postkort med hans bilder til jul :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.