tirsdag 28. juni 2011

På museums besøk.




Hva gjør man egentlig når det øser ned ala Bergen?
Man er lei av sine egne vegger,
barnehagen er stengt og lommeboken har opplevd fetere dager.
Milu + venninne og jeg var på Naturhistorisk museum i dag.
De har mye vakkert der (jeg sikler etter et av skapene).
Stemningen på museet er passelig skummel med alle de utstoppede dyrene,
så de to jentene og jeg koste oss med skrekk blandet fryd.
Vi gikk på skattejakt og fikk smykkestener i premie,
spiste matpakke og tegnet i det flotte aktivitets rommet de har i 3 etg.
Hvis du lurer på å ta deg en tur dit finner du informasjon her
http://www.bergen.info/naturhistoriske-museum.html

Klem :o)

6 kommentarer:

  1. Åja! Mitt favorittmuseum, mange søndagar blei tilbrakt der då eg var liten. Gorillaene gjorde uutsletteleg inntrykk... Trur det er på tide å ta med mine små håpefulle ein tur no!

    SvarSlett
  2. Digger Naturhistorisk museum, eller Løvemuseet som vi kaller det.. Det er et fantastisk sted- elsker den rare stemningen som er der! Og du har helt rett- de skapene er fantastiske!!

    Ja, man må bare innrette seg og ta fantasien i bruk med det været vi opplever i disse dager! Argh! Men når det først er slikt vær er det jo godt å vite at man kan bruke en hel formiddag på en slikt magisk sted :)

    SvarSlett
  3. Naturhistorisk museum er gøy:) Elsker stemningen med de støvete, utstoppede dyrene.

    Har ikke vært mye sol her på østlandet heller...I morgen er siste bhg-dag, og værmeldingen sier at det skal regne og regne fremover. Jeg krysser fingrene for at de tar feil, og at vi får masse sol i både øst og vest snart!

    SvarSlett
  4. ja vi trives også godt på Naturhistorisk :) det er så mange flotte museer i denne byen og omegnen vår, jeg besøkte de fleste mens jeg studerte kulturvern og kulturformidling på UiB :) *♥*

    SvarSlett
  5. Tusen takk for koseleg helsing på bloggen min :) Det såg ut som de hadde ein fin dag på museet, så kjekt :)
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  6. Vi bor i bakvendtland for tiden, når det var regn var det varmt så vi svettet i regntøyet, og når sola endelig tittet litt frem så blir det kaldt...*sukk* jaja, fint vær å drive med flyttestyr i trøster jeg meg med :/ *♥*

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.