mandag 31. oktober 2011

Dukkehus.



Dolls House by Lucy May Schofield
Dolls House, a photo by Lucy May Schofield on Flickr.


Godteri kiosk fra Fine little day.

Disse  dukkehusene sendte meg rett tilbake til barndommen.
Jeg gikk rundt og ØNSKET meg et Lundby dukkehus og i mangel av et,
lagde min uadskillelige bestevenninne og jeg et dukkehus av to gamle fruktkasser i tre.
Nå var det ikke på langt nær så fine som disse, men vi syntes det var fantastiske. 
I kjøkkenskapene hadde vi små poser med ordentlig mel, sukker, rosiner, havregryn og kakao.
Kronen på verket var en stålampe som LYSTE. 
Laget av en lommelykt og lampeskjerm av farget kartong.
Det hører med til historien at jeg fikk et fullt møblert Lundby hus til slutt,
men det trigget aldri fantasien på samme kreative måte.
Nå har Milu og jeg funnet fram en gammel skuff som vi har tenk å lage en slags godtebutikk/julekalender av.
Inspirert av Fine little day. 

 Håper alle har en fin kveld !

5 kommentarer:

  1. Nydelige dukkehus :) Jeg hadde Lundby med møbler laget av fyrstikkesker :D *♥*

    SvarSlett
  2. Oi, her var det fint! Jeg må ned å se på Eldre innlegg også skjønner jeg og blir følger såklart.

    Tusen takk for superhyggelig kommentar inne hos meg forresten :-)

    SvarSlett
  3. Takk for gode ord ♥ skal du på loppis på slettebakken i morgen? jeg skal dit, og kan ta med fugleburet :) *♥*

    SvarSlett
  4. Kjempefine. jeg har også alltid ønsket meg Lundby. har faktisk vurdert det til barnebarna og leke med når de er på besøk, men har et hjemmelaget, som vi laget til julehus for noen år tilbake, men har mistet alle møblene under siste flytting... men nå fikk jeg lyst til å finne fra, og se hva jeg kan gjøre med det
    :-)
    Klem Heidi

    SvarSlett
  5. Fine little day er en nydelig blogg!
    Jeg fikk et lundby dukkehus, men lekte like mye med møblene utenfor som inni. Ingen av mine tre jenter har foreløpig vist sin interesse, dvs den minste er for liten ennå, hun ville sikkert hatt det og hoppet på det......Jeg elsker dukkehus, men noe av gleden er jo å bygge det opp fra bunnen av, å få alt servert er ikke helt det samme. Kunne jo pakket inn delene og porsjonert ut, hmmmm... tja, nå står det på loftet og der står det vel godt. Når våren kommer må det kanskje ha sol på seg ;) Ha en finfin søndag!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.