søndag 20. november 2011

Julepresang og pepperkake morro.











Er så fornøyd for nå er den første hjemmelagde julepresangen ferdig.
(De fleste hjemmelagde presangene jeg planlegger, 
pleier å koke bort i hverdagen)
Disse tøfflene var så raske og enkle å lage at det var en fryd.
Lagde en tøffel på en kveld. Skal lage en oppskrift og legge ut,
for de som trenger hastepresanger sånn som meg.
Lille Milu og pappaen står i skrivende stund å holder på med en annen 
haste tradisjon her i huset. Hvert år baker de peppekakehus til
pepperkakebyen her i Bergen og hvert år gjør de det på siste innleverings dag.
Det skal leveres innen kl 19.00, men de ligger godt an bare litt pynting nå,
så får Milu diplom i år også.
 
En riktig god søndag til alle!
*

16 kommentarer:

  1. Digger tøflene!
    Nydelig kombinasjon i grått og gult.
    Heldige er den som kjenner deg og får denne i julegave.

    SÅ morsomt kjede snuppa hadde laget av pepperkaker da...hehe...
    Æ like!

    Fin søndag te dæ!
    Klæm Siw

    SvarSlett
  2. Jeg har nettopp funnet bloggen din, jeg elsker alle de vakre bildene! Jeg brukte google oversetteren å skrive dette, håper jeg det ok!

    SvarSlett
  3. Gurimalla så fine de var!! Og grått og gult er min yndlingsfargekombinasjon om dagen. Fantastisk flotte var de :)

    SvarSlett
  4. herregud så dyktig du er :) Hadde ikke gjort annet om jeg kunne lage så fine julegaver :):)

    SvarSlett
  5. Lekre tøflar!
    Får kanskje teste ut oppskrifta di når så langt kjem...

    SvarSlett
  6. Even though I have no clue of what you say, I love your pictures!

    SvarSlett
  7. Søte tøffler, kult med grått og gult. Blir dårlig med hjemmelaga gaver her ja ;)

    SvarSlett
  8. Å, så fine tøfler!! Knallfint med den gule kanten som kontrast.
    Og utrolig morsomt med det pepperkakesmykkket!
    Du er fantastisk kreativ!!

    Klem

    SvarSlett
  9. KJempe fine :) Så flink du er!

    SvarSlett
  10. For nokre utruleg skjønne tøfler! :) Det må jo berre vere den finaste julegåva :)
    Har du tova dei? Dei såg veldig varme og gode ut, og den gulfargen gjorde verkeleg susen mot det grå. Du er så flink :)
    Klem, KristiN

    SvarSlett
  11. Så fine de tøflene var :) Likte de gule detaljene du har heklet på. Og søteste smykke da ;)

    Takk for at du vil følge meg :)
    Hilsen Janne

    SvarSlett
  12. Åh, vad mycket fint du har här! Tack för kommentaren, roligt att hitta hit! :)

    SvarSlett
  13. Kjempefine tøffler:) Gleder meg til du legger ut oppskriften

    SvarSlett
  14. Hvor er de skønne tøflerne, de er da helt fantastiske... Jeg har 'shoppet' lidt rundt på bloggen - så et forsigtigt lille spørgsmål, har dublanten en lille opskrift? Jeg er da nødt til at eje et sådant par.

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
    2. Jag undrar det samma ang opskrift på de skønne tøflerne, :)

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.