mandag 30. januar 2012

Eventyrstund.








Er hjemme i dag med en feber syk liten en med snufse nese,
så da blir det dyne, sofakrok og eventyrstund.
 Har funnet fram mitt gamle eksemplar av  
Sagan om älgtjuren Skutt och lilla prinsessan Tuvstarr av Helge Kjellin.
Den er illustrert av fantastiske John Bauer (1882-1918. Småland. Sverige)
Bildene i denne boka gjorde et utrolig inntrykk på meg som liten.
Jeg kunne sitte i timesvis å drømme meg bort i bildene i Prinsessan Tuvstarr.
Jeg hadde en bok til med nydelige illustrasjoner av John Bauer som jeg savner.
Eventyrsamlingen Blant tomtar och troll.
Heldigvis blir bøkene utgitt ennå.
 

Håper alle har en fin Mandag!
Uten snufs og feber!
:o)  




5 kommentarer:

  1. God bedring:)

    Denne boken hadde jeg også mye glede av som liten;)

    Har en syk jente her også,koser oss på sofaen med mikkes
    Klubbhus

    Nyt ny uke!!

    Klemmer
    Linda

    SvarSlett
  2. Ups... At least you can enjoy these wonderful tales. Never red these , but illustrations do look fantastic! Now going to dig out the John Bauer, thank you for introducing ;)

    SvarSlett
  3. Fantastiske illustrasjonar, eg huskar dei også godt frå barndommen. Takk for påminninga, på tide å skaffe denne til mine to små håpefulle.
    got betring i heimen!

    SvarSlett
  4. Har sett disse bildene på en webside med eventyr, fantastiske bilder!
    God bedring!

    SvarSlett
  5. Virkelig "mat for fantasien" i disse vakre illustrasjonene. God bedring i ditt hus!
    :)Beate

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.