mandag 23. januar 2012

Lue og Krage.






Tideli bom. Endelig snør det ordentlig i Bergen.
Milu er ellevill av glede over å kunne ta med seg akebrett på skolen.
Jeg har heklet en lue og en liten krage til henne av myk og varm mohairull.
Den lille kragen er super til å varme et lite bryst ute i snøen.
Jeg har heklet både luen og kragen med Popkorn.
Popkorn er opphøyde mønstermasker som er veldig lette å lage,
gøy er det også for det går fort unna når man bruker de.
Her er en liten forklaring hvis du ikke har hørt om Popkorn og har lyst til å prøve:




1. Hekl 4 til 6 staver i samme maske, avhengig av hvor tykt popkorn du vil ha.
2. Ta heklenålen ut av masken og stikk den forfra inn i den 1. av de 4/6 stavene du har heklet.
3. Hent den løse løkken og trekk garnet gjennom.

Håper alle har en fin kveld!
Malu

10 kommentarer:

  1. Å, så nydelig! Skikkelig nostalgisk med den heklekragen.
    Og så fine bilder! Kult med den ovale rammen rundt:-)

    Her er det også stor lykke over snøen. I helgen var vi på Kvamskogen og der var det maaasse snø. Herlig!

    Klem

    SvarSlett
  2. Så fint!Både kragen, lua og jenta! Da jeg var barn, fantest vel knapt popcorn i vår del av verden, men bobler hadde vi. Derfor hette mønsteret da boblemønster. Dette var på midten av sekstitallet, og hekla "hjelmer" var høyeste mote. Min var rød, og jeg brukte den flere vintre på rad

    SvarSlett
  3. Så nydelig! Må være skikkelig deilig å ha på seg nå i det kalde været :)

    SvarSlett
  4. Ah - jeg MÅ lære meg å hekle - på ordentlig, ikke bare fastmasker! Nydelig sett og nydelig jente :)

    SvarSlett
  5. Nydelig jente i nydelige plagg strikket av den flinke moren sin:) Popcornoppskrifta er lettfattelig, takk:)
    klem Trine:)

    SvarSlett
  6. Hej Malu - den hue er fantastisk - og kragen ligeså :-)

    Jeg skal lige forsøge mig med et par popcorn.

    Kh Rikke

    SvarSlett
  7. Tusen takk for gratulasjon :)
    No skal livet nytast i lange drag :)
    Daysi er heilt nydeleg! :)
    Klem, KristiN

    SvarSlett
  8. Sweet :)) I like the style a lot, and the way you represent photos

    SvarSlett
  9. Très joli blog ! L'ensemble porté par cette adorable petite fille, aussi ! On dirait une poupée de porcelaine !
    Anna

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.