lørdag 18. februar 2012

En perle!








Det finnes mange fine sider med gratis hekleoppskrifter der ute på nettet,
men dette er min absolutte favoritt.
Hos  Free Vintage Crochet finner du hekleoppskrifter fra bestemors dager,
 på alt fra sengetepper, brikker, klær til morsomme gammeldagse leker.
Sidene er på engelsk, men oppskriftene har 
veldig gode forklaringer så de er enkle å forstå.
I tillegg har de også linker til forklaringer på div. hekle teknikker.
Jeg tar meg ofte en tur innom for litt inspirasjon.

Håper alle har en fin helg!

9 kommentarer:

  1. Så artig da! Takk for tipset=)
    Ha en fin lørdag! Klem

    SvarSlett
  2. Så mange fine tips å hente hos deg!
    Skal inn og sjekke ut den siden:-)

    Ha en fortsatt fin helg!

    Klem

    SvarSlett
  3. Fikk lyst til å gå inn på siden med en gang. Heklede krager (og andre typer krager) tror jeg vi får se mye til fremover... Den grytekluten hadde gjort seg fint som liten veske også :) *♥*

    SvarSlett
  4. Så morro da. Må ta meg en tur inn å se.
    :) Susanne

    SvarSlett
  5. Linker med teknikker LIIKER jeg - er det med video/bildeklipp og? Jeg får rett og slett ikke teken på den derre heklingen, men det er jo såå masse gøy å lage...

    SvarSlett
  6. Svar
    1. Heia! Jeg får ikke til å legge inn kommentarer hos deg, Malu:-(( Derfor får jeg legge denne inn som et svar til Hjertebank og håpe at du også kan se den (data ikke min sterkeste side).

      Det har som vanlig vært sååååå mye fint her inne hos deg i det siste som jeg har hatt lyst til å legge inn kommentarer på! Så da er det utrolig frustrerende når jeg ikke får det til!

      Miss America Potholder er absolutt noe for meg - tusen takk for tips;-))

      Og hjertelig takk for nominasjonen! En smule brydd, men meget smigret;-)))) Nå gleder jeg meg bare til det blir såpass varmt i været igjen at Miss Lemon kan få komme frem fra vinterdvalen.

      Klem!

      Slett
  7. Takk for tipset :) Er allereie blitt godt inspirert :)
    Men eg håper det tek nokre år før eg stiller med heimehekla krage, hehe ;)
    Klemsi

    SvarSlett
  8. Superkule oppskrifter! Liker spesielt godt dameansiktet.
    Må si jeg er imponert over den fargerike teppet ditt og de små sirkusbjørnene også. Jeg kan ikke hekle, så for meg er du besittelse av magisk kunnskap. Liker også at det ikke ser ut som "alt annet" som lages for tida, det har liksom sin egen tid og personlighet:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.