tirsdag 7. februar 2012

Mike Kelley.



Leste på misako mimokos blog at kunstneren Mike Kelley var død.
Mike Kelley var en amerikansk kunstner som jobbet mye med
installasjoner av tekstil/leker, med en litt mørk og sårbar undertone.
Han er kanskje mest kjent for coveret til Dirty av Sonic Youth.
Arbeidene hans gjorde et sterkt inntrykk og inspirerte meg mye
på begynnelsen av 90-tallet, da jeg begynte på min kunst utdanning.
En heklet kjærlighets affære som jeg har vist før er fra denne tiden.







Mark Kelley`s herlige Little friend kan man ennå få kjøpt her.


Tusen takk Mark!
Bildene er fra her 
og her




 

3 kommentarer:

  1. Thank you for follow me, I'm happy to find you

    SvarSlett
  2. Ser godt at du er inspirert av denne karen;)
    Spennede stil!
    Ha en flott dag!
    klem, Janni:)

    SvarSlett
  3. Fint innlegg (til tross for trist årsak)! Jeg liker kunst på blogg. Mer av det! ;-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.