onsdag 28. mars 2012

Stemmer fra stien.



Pappa har debutert med en dikt samling 74 år gammel.
I Stemmer fra stien har han samlet noen av diktene
 han har skrevet i løpet av livet, så langt.
Diktene er nydelige tanker om kjærlighet, tap, sorg, liv og død.
Noen morsomme og spøkefulle og noen er såre og alvorlige.
Her er to morsomme og korte: 

En lekseskulkers bekjennelse

Jeg liker best damer jeg
sa pjokken
Men lærerinner
er de damer?

De setter deg i fengsel
hele tiden
med blikket

Jeg får vondt i maven
det heter visst
dårlig samvittighet.

Perrong grubleren

Han står på perrongen
og tygger, og tygger.
På hva?
På livet sitt.
Ser ikke toget,
som kommer 
og går
uten han.
                     

Bokomslag og illustrasjoner av meg.


Håper alle har en fin onsdags kveld!

6 kommentarer:

  1. ååå så fantastisk herlig - og for en inspirasjon! Aldri for sent!! Morsomme dikt! Likte spesielt det om perrongen - selv om vi ikke har tog her nord, så har jeg fler enn en gang drømt meg forbi buss-stoppet... Og ikke minst - jeg er så misunnelig på de som kan tegne/male - nyyydelig!!

    Klem!

    SvarSlett
  2. Så flott og modig ;) Lykke til!

    SvarSlett
  3. Det var to herlige dikt og omslaget var helt fantastisk. Nydelige farger.

    Klem

    SvarSlett
  4. Nydlege tekstar og vakker illustrasjon!!!

    Helsing ei lærerinde :D

    Klem!

    SvarSlett
  5. Gratulerer til dere begge!! For et flott samarbeid :)

    SvarSlett
  6. Så utrolig kult at du og pappaen din har fått til dette!
    Fant bloggen din via Foreldremanualen. Heklesirkuset er fantastisk! Du er god!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.