søndag 28. oktober 2012

Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdatter Langstrømpe








Noen heltinner går i arv.
Pippi går vi aldri lei av her i huset, selv far syns hun er kuul
og det er jo ikke noe rart.
Jeg ble kjempe glad da jeg fant disse papirdukkene av Pippi, Tommy og Annika
De ligner også veldig på original figurene til Ingrid Vang Nyman.
Det var hun som illustrerte de Pippi bøkene jeg vokste opp med
 og som har gått i arv til min lille Milu.
´Kalaset´nederst er tegnet av henne.
Jeg har printet dukkene ut og hengt de opp som inspirasjon.
Blir glad vær gang jeg ser på dem. 
Spesielt syns jeg Hr. Nilsons lille garderobe er helt herlig.
Milu hun har en hel bunke. Det hender jo at man klipper litt feil.
Et lite Pippi sitat:
 
”En fin dam? Nä fy fabian! Jag tänker bli sjörövare när jag blir stor!”

Håper alle har en god søndag!
Malu




6 kommentarer:

  1. Så fine, snakk om holdbar kunst! Jeg kan faktisk følgende på tysk: Ich heisse Pippilotta Victualia Rollgardin Pfeffermintz Efraimstochter Longstrumpf, Tochter von Capitän Longstrumpf, früher der Schräckes des Mähres, jetz negerkönig. Tja, rettskrivingen er nok ikke helt stø.Hvorfor husker man sånt? Finnes det en diagnose? Jeg er ikke veldig sterk i tysk...

    SvarSlett
    Svar
    1. WOW!!!
      Jeg er stor imponert.
      Jeg tror jeg har litt av den diagnosen jeg også.
      :o)

      Slett
  2. Kjempefine! Herlig at Pippi ennå holder stand:-)
    Og papirdukker er jo så gøy!

    Klem

    SvarSlett
  3. Pippi er knalltøff! Supert forbilde for alle barn :)

    SvarSlett
  4. Om det er ei heltinne over alle heltinner så må det vel vere Pippi? Eg trur jammen femåringen min må vere klar for papirdokker, her skal det printast. Takk for tipset!

    SvarSlett
  5. Hun er helt her i huset og! Eline gleder seg til neste karneval, for da har hun sagt at hun skal kle seg ut som Pippi, eller Maria og Jesusbarnet... Jeg er spent på hvem hun bestemmer seg for til slutt. De var kjempefine de papirdukkene asså!

    Tenk at du har loddet ut Solveig! Og helt uten at jeg har fått med meg at det var lotteri på gang! Hun er jo bare så fin! Heldige Barbro!

    ha ei fin uke! klemmer

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.