torsdag 17. januar 2013

Oppdagelsesferd!







Guide to getting lost av Flanur Society (Flanur kommer fra det franske ordet Flâneur 
og betyr en elegant dagdriver, som alltid gjør noe og aldri kjeder seg - Wikipedia)
Er en herlig liten reisehåndbok om hvordan man går seg bort.
Jeg blir så glad når jeg kommer over sånne morsomme tiltak.
Jeg syns alle trenger å gå seg bort en gang i blant. 
Ta den første bussen som dukker opp og se hvor man ender......
Nå har ikke jeg tid eller anledning til å være så spontan i hverdagen,
men neste gang skolen og SFO har planleggingsdag.
Skal Milu og jeg  "gå oss bort"  med busskort og en liten guide.
Har du lyst til å "gå deg bort". Kan du laste ned boken gratis HER

Håper alle har en fin kveld!
Malu

4 kommentarer:

  1. Fantastisk idê!! Og helt enig med deg, bra å gå seg bort iblandt!! :)

    SvarSlett
  2. å ja! Jeg elsker å oppdage nye steder og finurligheter, gå meg bort og bare sanse alt inn. Farger, kontraster, mønstre, arkitekrur, design, mennesker.. ah.. listen er lang. Jeg kjeder meg aldri! Skal absolutt sjekke ut boken ;D Takk for tips og et bra innlegg!

    SvarSlett
  3. Den boken så spennende ut!
    Er totalt med på tankegangen din!
    Det gir en så stor frihet å være slik.
    Tørr man litt, så tørr man mer.

    For noen år siden så reiste jeg og ungene med mannen
    min i forbindelse med jobb i usa. Mannen var borte på jobb, vi gikk
    ut i gaten og satt oss på første trikk som kom. Spennende, skummelt og deilig.
    og hærlig å oppleve det sammen med ungene :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for fin kommentar :)
    Kjekt at både du og Milu likte han, det er stas :)
    Ha ein fin dag :)
    Klem, KristiN

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.