onsdag 1. mai 2013

Vår og Elsa Beskow













Nå har det vært stille her en stund,
men no livnar det i lundar. 
Endelig er våren her, selv om det plasker lystig ned 
og vinden kommer fra alle kanter ute,
men det er sikkert bare en liten trykk feil,
som jeg velger å overse.
I Elsa Beskows herlige univers regnet det sjeldent 
og hvis det gjorde det så var det magisk. 
Feirer derfor at det endelig er Mai med noen av hennes vakre illustrasjoner.
Jeg husker jeg satt å drømte meg bort i Solegget, Årstidene og 
spesielt Blomsterfesten da jeg var liten. Det gjør jeg forresten enda,
men nå sammen med Milu.
Du finner mer om Elsa Beskow her http://elsabeskow.se/

Håper alle har en fin 1. Mai og ikke regner bort i toget!
Malu


5 kommentarer:

  1. Nydelige bilder!
    Elsa Beskows univers er bare fortryllende!

    Vi har vært en tur i byen i dag,
    og jeg kan vel bare konkludere med at det er den kaldeste 1. mai noensinne... Så nå skal vi kose oss med fyr på peisen og kakao:-)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ååå.Det hørtes koselig ut.
      Peis står høyt på ønskelista her i huset.
      :o)

      Slett
  2. Tenk om det gjekk an å drøyma seg inn i Elsa Beskow si verd....! Nydelege bilete som gjer 1.mai litt meir solfyllt :)
    Siri

    SvarSlett
  3. Fine, fine, vårlege bilder :) Takk for at du minte meg på denne herlege forfattaren og hennar bilder :)
    Skjønn mai til deg og dine. Måtte vêret betre seg denne månaden :)
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  4. Jeg elsker Elsa Beskow!! Var spesielt opptatt av Putte i Blåbærskogen, husker jeg. Men likte godt Solegget også, og selvsagt bøkene om de tre tantene. Veldig fascinert over at de hadde sine egne signaturfarger og kun gikk med klær i disse fargene...
    Fikk forresten nettopp fatt i Pers Lam på loppemarked på skolen til 5 kroner:) Hadde tenkt å bruke noen av illustrasjonene på Lillesøsters vegg, men jeg vet ikke om jeg får meg til å klippe i boka... Nydelige er de uansett, enten de forblir i boka eller henger på veggen.
    Jeg ønsker oss alle deilig vær fremover!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord.